WhATA прави ремонт: Кое от къде

от WhATA, 18.03.2011 | 43 коментара

Доста време ни отне да напишем този пост. Бяхме заети — местихме се. А и сега, когато вече близо 2 седмици живеем в новия апартамент, не искаме да се сещаме много-много за неволите по ремонта.

Често в коментарите хората ни питат кое от къде е или кой ни го е направил. Досега умишлено избягвахме да споменаваме фирми — не искахме да правим реклама (или антиреклама) на никого.

Но в крайна сметка, нали сме решили да сме полезни, запретнахме ръкави и спретнахме един списък на магазините, фирмите и хората, с които работихме. Ето го:

Строител

Всички строителни работи, подмяната на инсталации, монтирането на изолация, лепенето на плочките и боядисването изпълниха “СИД 2005” ЕООД. Тези, които следят рубриката от началото, си спомнят как избирахме строителната фирма — с таблица на дейностите, оферти от 5 фирми и много чудене. Е да, ама пак не сме много доволни. Проблемите и неточностите в изпълнението бяха много, забавянето в сроковете също.

Дограма

От J&M engineering. Дограмата е дървена, на словенската фирма Jelovica. Доставиха я сравнително навреме (като се има предвид, че беше период на отпуски), никакви проблеми по монтаж и експлоатация досега.

Настилки

  • Паркет — от NS parquet. Дъбов паркет, за редене на рибена кост, размер на ламелите 30х5 см. Нямахме проблем при доставката и монтажа, както и в експлоатацията досега.
  • Плочки — AB Vitra от серията VITRA Architect.
  • Мрамор (на снимката долу) — склад по пътя към с. Лозен. Води се македонски мрамор, с максимална ширина на парчетата 40 см.
  • Дървена настилка на терасата – НОРТОП.

Врати

Вратите са от Ванком — обикновените са произведени тук, а плъзгащата е с италиански механизъм. Направихме поръчката през август, монтажът започна през декември и завърши в края на февруари след ужасно много обаждания, молби и заплахи от наша страна. Определено не препоръчваме.

Мебели

  • Кухня, гардероби, библиотека в дневната и в детската, плотове за маси (1, 2, 3) — изпълнени от ЕТ “Евгени Лумбев” по наш проект. Добра цена и коректно отношение в по-голямата част от времето. За жалост съвсем на финала спряха да си вдигат телефона, което много ни ядоса.
  • Диван, стол, легло, скринове, шкаф за обувки, аксесоари — от ИКЕА в Солун.
  • Антикварни неща: столове и триножник — от мазето на църквата Св. Параскева; ракла — от магазини „Ретро” на ъгъла на ул. „Братя Миладинови” и „Симеон”; крака на шевни машини — от антиквариат на ул „Княз Борис I”
  • „Дизайнерски” столове — от магазин „Алети”, кв. Борово. Мебелите се продават за оригинални, но дори ако се съди само по цената, не са. Защо си купихме реплики? Решихме, че в случая е важен дизайнът, а не дали продуктът е произведен от американци или китайци. Колкото до качеството — да, направихме компромис заради около 5 пъти по-ниската цена на репликата. Сега галено казваме на стола „ментето” и много се забавляваме, когато синът ни го използва като въртележка или скривалище за динозаври. Ако беше оригинал, вероятно нямаше да ни е толкова забавно.
  • Уреди в банята — санитарията е на Catelano, от Ceramice Classic. Много коректни, с добри цени за определени продукти.

Осветителни тела

Текстил

  • Плат за пердета, килим, калъфки за декоративни възглавници — от ИКЕА.
  • Няколко метра черен плат за седалката в кухнята — от ББР – Дом Хармония. Да намериш хубави текстили на достъпна цена в България е трудна работа.

***

След този пост рубриката “WhATA прави ремонт” ще се появява по-рядко, но все още няма напълно да изчезне — имаме нощни шкафчета да реставрираме (от стари библиотечни картотеки, които намерихме в мазето), ще докладваме ако си купим нова възглавничка или “ментето” се счупи. Надяваме се да сме били полезни, а за да не скучаете ви готвим нови неща.

Следващата седмица ще публикуваме нови снимки от завършения апартамент в блога и доста повече във Flickr.

Коментари

  1. Dani (18 март)

    Радвам се че вече сте в новото, ремонтирано жилище :)
    Беше ми интересно да ви следя и благодаря за полезната информация :)

  2. R (18 март)

    Батериите в Банята от Къде са?
    В сайта на Catalano не виждам вашето WC, коя серия е?

  3. pro01 (19 март)

    Хм, всички наши врати, включително входната, са от Ванком и бяха изпълнени в срок и монтирани коректно. Това беше преди година и половина, а в БГ толкова време си е достатъчно за осиране на услуга, макар че наскоро им се обаждах с въпрос и бяха много отзивчиви.

  4. Ина (19 март)

    Така ме развеселихте с “ментето” :D
    Всичко изглежда все по-добре. Поздравления!

  5. павел (19 март)

    Много съм разочарован от факта, че архитекти използват ментета на мебели. Вие би трябвало да сте за пример и подражание как да се прави. Този апартамент ще ви е като “визитна картичка”…Как ще накарате някой ваш инвеститор да инвестира в оригинална мебел, детайл и изработка…след като самите вие не го правите.
    Жалко .. надявам се след 5 години ментета ви да не се разпаднат от самосебе си, както става в 90 % от случаите…Fake furniture for fake people… :) Успех

  6. Ина (19 март)

    @павел, защо смяташ, че архитектите трябва да убеждават в инвестирането в оригинални мебели. А трябва ли да убеждават в инвестирането в най-хубавите и скъпи дограми, топлоизолации, материали… винаги, във всички случаи? Не разбирам дали отричаш изобщо правото на съществуване на “ментета” или отричаш правото на архитектите да купуват ментета?

  7. pro01 (19 март)

    @Павел: това с фейк фърничър не беше ли по едно време агресивния слоган на Селамор? Защото част от мебелите вкъщи са купени от там и най-мекото, което ще кажа е, че за цената си очаквах да издържат мааалко повече от година. Смях се с гъза си, когато за дамаската на седалката на половината диван ми обявиха цена от 1500 лева, защото след като котката повърна 3 пъти върху нея и я изпрахме също толкова пъти, тя просто се скапа, както е сваляема. Залагам си топките, че за 1500 лева ще претапицирам целия диван и прилежащата му двойна табуретка с много по-качествен текстил или дори кожа.

    За да не съм пристрастен специално към тях също ще кажа, че съм купувал дизайнерски мебели по нета (примерно кухненската маса на Kartell, която тежи 55 кила и дойде в пощата, където вся фурор сред служители и пенсионери) и също далеч не съм очарован от качеството за парите си – едно парче дърво, покрито с ламинирано фолио, което е невъзможно да бъде избърсано без да останат ебахти петната, бучнато върху най-некадърно заварените метални крака с ръбове по 1 пръст. От столовете на Arper съм доволен, но те не са нищо повече от формована пластмаса върху метални крака. Сега се оглеждам за два офис стола и няма такъв смях. Всичко под 800 евро парчето е някаква малоумна пластмаса на колела, а повечето дори нямат възглавничка, не знам как си представят нещата извън 3д проекта много дизайнери. Виж, от лампите оплаквания нямам. Luceplan изпратиха първо дефектна, но след като им я показах на снимки ми изпратиха нова без да искат да върна първата. Neutra на Kartell е няма такъв разкош и WTF факторът на всеки влязъл вкъщи е пълен, ако и да струват 1200 лева парчето. Българското инженерно осветление също бих го похвалил. Само че моите впечатления от Загата не са толкова добри, когато отидох с конкретен проект. Вместо това взех две лампи от Wolfram, които са доста качествено изработени.

    Както и да е, мисълта ми беше, че много от “оригиналните” мебели всъщност са overpriced говна.

  8. Василиса (19 март)

    @Whata
    Повярвайте ми, автентичният Eames Lounge Chair на Vitra би издържал повечето издевателства на деца. За разлика от сегашното “менте” (както галено го наричате). Искам да видя на какво ще прилича столът ви след три години.

    Не приемам това, че сте били водени от парите в избора на менте пред оригинал за аргумент. А и от въпросния магазин никога не са претендирали, че продават оригинали. Казвам го това, защото познавам момчетата, на които е магазина и съм говорил с тях по тази тема. Както един от коментиращите се беше изразил – има много добри примери за low-cost интериори. Дори вие да бяхте сътворили нещо ваше за сядане, пак щеше да е по-добре отколкото сега.

    @Павел
    Напълно подкрепям казаното от теб. По-добре и аз не бих могъл да го кажа. Ако един човек има достатъчно пари, то той трябва да бъде образован да купува автентични мебели. Задачата за това е на архитектите.

    @Pro01
    Selamore за теб качествени мебели ли са? Ако си си мислел така, когато си ги купувал, значи си в голяма заблуда.

    Да споменаваш Selamore и Kartell в един коментар е просто кощунство. Надявам се да не си архитект или интериорен дизайнер. Нещо повече – надявам се на никой да не му се налага да прибягва до услугите ти, ако си едно от двете.

  9. Yankoff (20 март)

    Принципно се въздържам да коментирам, но хората отгоре изключително много ме развеселиха и не мога да се въздържа.

    Мили ми Василиса и Павел, понятието “оригинал” е толкова относително и толкова експлоатирано, че не е истина. Може би използвате само маркови парфюми, маркови очила, маркови дрехи? Какво Ви гарантира, че като плащате огромна сума за нещо, получавате и изключително качество?

    Иначе пожелавам на всички вас да можете да си позволите да си купувате всичко в оригинал, защото така се стимулира иновативността и някои хора вместо да копират, ще вземат да измислят нещо ново.

    @whata:
    Честито за новия дом, пожелавам ви само хубави мигове в него.

    И благодарим за полезната информация :)

  10. Мая (20 март)

    Благодаря на WHATA за полезната информация.
    Още повече им благодаря че споделиха цялата “авантюра” по създаването на дома си. Беше ми много приятно да следя стъпка по стъпка изграждането му и доста забавно да чета някои коментари :-)
    Надявам се да ни позволят да наблюдаваме и следващите им проекти :-)
    Пожелавам им успех!

  11. павел (20 март)

    Бил съм във фабриките на няколко от световните производители на мебели. Миналата седмица бях във Walter Knoll … Качеството на “оригинала” тотално се различава от китайските ментета. Ще ме извинявате, ама доколкото помня в 1 курс още ни учеха, че мисията на архитекта е да използва освен красиви, то и качествени материали !
    1500 лева е смешна цена за “кожен диван” … едно канапенце от хубава естествена кожа започва от 1000 евро нагоре.
    Не искам да влизам в излишни спорове, полемики и дискусии..
    Всичко е въпрос на култура. Аз лично не бих си позволил да се хваля с това, че купувам ментета.

    @pro01 : това с фейк фърничър нямам спомен да съм го виждал в българия. В швейцария бях свидетел как на митницата хванаха един камион с фалшиви часовници от китай. Демонстративно бяха смачкани с валяк на един площад. Слогана на кампанията беше “fake watches for fake people” .. от там го взаимствах и аз.
    Колкото до селаморе .. cheap shit :)

    @ина : разбира се, че нашата задача е да убеждаваме инвеститорите си да влагат парите си в качествени, което е респективно и скъпи продукти. “Скъпите” изплащат във времето цената си и всъщност излизат доста евтино погледнато в перспектива.

  12. pro01 (20 март)

    @Василиса: след като лично се убедих в качествата им, вече знам, че са ташак и не бих купил повече нищо от тях. Жалко, че трябваше емпирично да го разбирам. Не съм архитект или интериорен дизайнер и не мога да разбера драмата, но със сигурност въпросната маса на Kartell е в пъти по-зле от масата на Caligaris, която гледах в Selamore. Само че 3500 лева за кухненска маса… айде няма нужда. Но ми е интересно друго, след като има толкова голям проблем в тези среди с репликите, защо никой не негодува срещу боклуците на ИКЕА, които са обикновени еднодневки. Всъщност се обърквам какъв ти е проблема и дали това е проблем на цялата гилдия. От една страна очевидно Селамор, които продават евтини не-ментета са ти трън в очите, от друга, казваш, че предпочиташ лоу кост дизайнерски решения? Нещо не вдявам.

  13. Василиса (20 март)

    @pro01: Трябвало е да знаеш предварително, когато купуваш от Selamore, че не струват. Това, че не си архитект или дизайнер не оправдава незнанието ти.

    А кой е моделът маса на Kartell, който си купил и защо не би дал 3500 лева за кухненска маса? Не можеш да си го позволиш или смяташ, че можеш да минеш и с нещо по-евтино? И двата случая са OK за мен, не ме разбирай погрешно… Просто съм изненадан от мнението ти за Kartell.

    За боклуците на IKEA си частично прав, защото те имат и много добре проектирани и изпълнени мебели. Някои от тях вече дори се водят дизайнерски класики сами по себе си и са бестселъри повече от 30 години.

    Когато говоря за лоукост дизайнерски решения имам предвид добре дизайнирани, добре изпълнени мебели, които в повечето случаи са и доста евтини. В това число попадат и проектирани от теб самия мебели нищо че не си дизайнер…

  14. pro01 (20 март)

    @Василиса: да внесем едно разяснение. Дизайнер съм, но в друга област. Интересът ми към архитектурата, интериорния и продуктовия дизайн засега е любителски, но много силен и от години следя какво се случва, а библиотеката ми е пълна с каталози и алманаси. Имам едни тетрадки с проекти за мебели и продукти. И знаеш ли откъде тръгна всичко? От там, че повечето неща се правят заради дизайнирането, а не заради смисъла от тях или стопроцентовата функционалност. Защото 90% от дизайнерите (във всички области) са префърцунени гъзове с душевни проблеми и високо самочувствие, които искат единствено кредит за името си, но им е трудно да изпипат всички подробности по продукта. Ако дизайнът беше просто реализация на гола идея, всички на тоя свят щяха да са дизайнери.

    Намирам за доста странно обвинението в незнание кой какво качество стока продава, когато става дума за моите пари и моето решение какво да правя с тях. Звучи ми като обидено изказване на оторизирания представител на Vitra, който е кисел, че не може да продава толкова Eames столове, колкото вносителите на реплики. Примерно. Нека не забравяме също и, че не на всички фамилията ни е Банев.

    Масата на Kartell е Four. На снимки изглежда разкошно, на живо е супер разочарование. За съжаление, не мога да цитирам модела на Caligaris в момента, понеже много от техните маси си приличат, но тази, за която говоря, е хромирана, с диагонално разположени крака и стъклото отгоре може да бъде в различни цветове. Тя на живо в Селамор изглежда 1:1 с каталога и е зашеметяваща. Цената от 3500 лв можехме да си я позволим, но предпочетохме със спестените 2000 лв да направим нещо друго – библиотеката и бюрата по мой проект, които излязоха доста под тази сума, за съжаление с разочароващо качество отново.

    Мнението ми за Kartell е същото като мнението ми за всяка друга марка – аз на марки не робувам. Това, че дадена марка има 1, 2 или няколко удачни продукта не я прави иконична. Прави просто тези модели добри. Както казах, лампите Neutra на Kartell нямат равни. Същото е мнението ми за Magis, Artemide, Vitra и за когото друг се сетиш.

    По повод на добре изпълнените мебели собствено производство, за съжаление и тази среда, както всяка друга, в която са намесени хора с голямо его, неуспели да надскочат критичното осъзнаване, че са просто едни от многото, е достатъчно елитарна, за да не предлага на парашутисти, като мен, коректно посрещане. Колкото пъти в дибла примерно съм опитвал да получа съвет или насока за нещо, толкова пъти съм съжалявал.

    Темата е дълга, затова за да не дерайлираме идеята на постинга, можем да я водим на друго място. За мен винаги ще бъде интересно и приятно да срещна друга гледна точка и да поговоря по въпроса, пък дори и като непрофесионалист. Вярвам, че обмяната на идеи и виждания е това, което ни обогатява като хора ;-)

  15. Василиса (20 март)

    @Pro01

    Благодаря за дългия и интересен коментар. Респект за отношението ти към дизайна. Не те познавам, но искам да кажа, че нито едно от изказванията по-горе не трябва да се възприема като лична нападка. В крайна сметка парите са си твои, харчи ги както искаш.

    Не съм вносител на Vitra а и не вярвам, че вносителите на тази марка страдат от това, че някой продава повече столове “ментета” от тях. Ясно е, че пазарът на подобен тип мебели навсякъде по света е свит, а в България най-вече. Проблемът от купуването на ментета е на самите хора, купуващи ментета. Не на вносителите на оригиналните стоки. Никой от вносителите на Vitra няма да страда, когато утре столът ти made in China се счупи. Проблемът си е лично твой.

  16. BoatHouse (20 март)

    Василиса ти ся кат негър ли почна да се изживяваш с тоз респект?

  17. BoatHouse (20 март)

    Павеле-е-е! Никой май не са хвали тука с някакъв си стол. Нека WhatA кажат, ама не е паяжина за инвеститори/ визитна картичка апартамента им. Ти отде доби чувството, че клиентите се посрещат дома да се дивят на оригиналите там. Не, не ми казвай, сигурно ти е гадно.

  18. BoatHouse (20 март)

    Еснафи, думата е Еснафи. Не бъдете такива Еснафи!

  19. Василиса (20 март)

    @BoatHouse
    :) Респект и към тебе, бро…

    … с което смятам темата за изчерпана и затворена.

  20. GB (21 март)

    В този спор за ментетата всички акцентирате върху две неща – цената и качеството и спорната култура която имат хората, които купуват менте. Има обаче един друг аспект . Ами дизайнерския труд? Винаги ментето ще е по-ефтино защото не дава пари за дизайн, а го краде.
    Ако някой открадне идеята и дизайна на някоя сграда на архитектите от WHATA със сигурност ще спести доста време и цената му ще падне. Дали тогава те ще гледат с добро око на клиента, който е спестил тия пари и който им обяснява, че няма доход на западноевропеец и затова му се полага техния дизайн и труд. Да не говорим, че когато правиш менте ти не крадеш работата само на дизайнера, а и на много други специалисти работили по продукта.
    Имаше и цели постове тук посветени изцяло на “аргумента” как всички крадяли навсякъде и затова и те имали това право, който е просто абсурден.
    Друг пък обясняваше как било по-практично да даде 1000лв. вместо 3000 преглъщайки (горкия!) по-лошото качество. Ами най-ефтино пък ще му излезе ако открадне цялата маса от някъде. Направо без пари.
    Всяка вещ говори нещо за собственика си. Като купуваш менте не значи, че не робуваш на марки. Това незнам как си го измисли някой. Значи, че стимулираш кражба на труд.
    И Икеа не е равно на китайски ментета, въпреки че качеството на Икеа понякога е като на ментетата. Икеа си плаща за дизайна и в това е формулата на успеха и – топ дизайн с ниска цена докарана от оборот и ниска себестойност на продуктите. Така всеки може да има красиви мебели и да ги сменя като му омръзнат(е…понякога принудително, но пак сделката е добра)
    Ние българите до толкова сме свикнали да не даваме пари за някой неща, че реагираме все едно нас ни крадат ако ни поискат да плащаме. Но има светлина – научихме се да не носим менте дрехи, менте часовници. Салоните на последните БГ филми са пълни. Повечето фирми са с легален софтуер. Мисля, че мебелите менте ги копуваме просто по инерция без да се замислим, а трябва.

  21. Василиса (21 март)

    Мислех си, че с последния си постинг съм затворил темата успешно, но ето че идват още развълнувани от сблъсъка “ментета срещу оригинали” читатели. Това е добре и би трябвало да радва хората от Whata въпреки целия (основателен) огън и жупел който се изсипа в тяхна посока по повод “ментето” им.

    @GB
    Хубаво, че засягаш тази тема – за цената на авторския труд, който е вложен в проектирането на нещо. Аз разбира се съм наясно с този аспект на проблема, но умишлено не го засегнах, защото знаех, че някой ще ме контрира – “Какъв авторски труд?! Дизайнерите на Eames Lounge Chair отдавна не получават чекове за това, което са сътворили!”. Тоест, мъртви са. Да, така е, но за да продължим ние да са радваме на техните творения и то с най-доброто възможно качество, някой, някъде се грижи за това. И този някой заслужава възнаграждение.

    Има и нещо друго, че мечтата на Иймс винаги е била да създадат масова мебел на достъпна цена. Такива са още първите им мебели, правени по поръчка за разни конкурси. Отделен е въпросът, че и по тяхно време цените на проектираните от тях мебели не са били по джоба на всеки, най-вече заради технологиите. Дори тогава Eames Lounge Chair се е водел highbrow furniture.

    Днес, когато технологиите са доста по-напреднали, цената на Eames Lounge Chair също е висока. Защо? Едва ли е за да се запази ексклузивитет, както някой беше допуснал в коментарите. По-скоро цената е висока, защото себестойността на самия продукт е сравнително висока и защото цените и търсенето на подобни мебели в последните 15 години, поради манията по всичко що е mid-century modern, (дори Whata не са устояли на изкушението да се повлияят от този стил) са доста високи. За справка вижте аукционът www.1stdibs.com.. В същото време предлагането е сравнително слабо. И тук се появяват производителите на класически дизайнерски мебели, които посрещат високото търсене с красиви, добре замислени и произведени мебели, които обещават да издържат поне един живот и които можеш да оставиш на децата си подобно на любимото червено порше и часовника Patek Philippe.

    Вероятно някой ще каже, че производителите на ментета също са завишили цената на автентичните дизайнерски мебели, тъй като производителите на оригинали не продават чак толкова много мебели, но аз не се наемам да коментирам това. Никой който по принцип би купил оригинален Eames Lounge Chair не би се изкушил да купи ментето.

    И още нещо – има няколко съвременни български дизайнери, чийто неща са проектирани и изработени добре и в същото време са на достъпни цени. В момента дори ми се иска да спомена името на един такъв, от който след седмица ще си купя маса за хола, но няма да му казвам името, за да не му правя реклама. Той е достатъчно известен и без това сред ценителите на качествения дизайн.

    Аз все пак очаквам по-смислен аргумент от Whata за това защо са купили менте от това, че видиш ли, са спестили 2000 лева и няма да ги е страх за стола им чак толкова, ако му се случи нещо.

  22. pro01 (21 март)

    @GB: доста тъпо изопачаваш думите ми, за да прокараш някаква теза, ама карай. Принципно когато четеш нещо отгоре-отгоре и хващаш откъслечни изрази от него е хубаво да започнеш коментара си с TLDR (too long didn’t read), за да е ясно на всички какво ниво на обективност следва.

    Що се отнася до ИКЕА, за мен тази компания е олицетворение на всичко, което мразя на принципно ниво. За сметка на това е любима на протичкия консуматор именно защото удовлетворява такива примитивни съждения – че бизнес се прави с оборот и ниска цена. Любимата сентенция на народния човек. И любимия му стимул да купи нещо – понеже е толкова евтино, че не ти пука дали след месец ще се строши. Това, пич, е най-прост селски консумеризъм. Нещо повече, това е антидизайн и няма никакво значение дали на сайта на ИКЕА са изтъпанени някакви гейзери с титла дизайнер, когато лампата ми за 2 евро е made in bulgaria и се разпада от седене. 95% от продуктите на ИКЕА са откровен боклук. Онези, които стават, всъщност са дизайн на трети страни, които са вложили преди това целия процес по прототипирането, дизайнирането, тестването и контрола – примерно ножовете, ножиците и точилата на Fiskars.

    Топ дизайнът не може да бъде с ниска цена. Това е абсурдно. Не може всеки бай хуй да има вкъщи Barcelona chair. Не може всеки бай хуй да има вкъщи Arco lamp. Не може всеки да кара Ролс Ройс. Не може всеки да пие Хенеси ЕксО. Няма как да съществува такъв свят, освен в нечие болно съзнание. Защото тогава всички ще живеем в утопичен комунизъм. А по-лошо от това не мога да се сетя.

    Със заключението ти иначе съм изцяло съгласен. Просто не можах да разбера как стигна до него след такива коренно противоположни народни разсъждения.

  23. Късчей Смъртний - няма нищо вечно (21 март)

    pro1, Павел /Янчев?/ и Василиса, който пълни вече втора страница, от всичко написано до тук мода да кажа, че не съм очаквал, че в архитектурно – дизайнерската гилдия има такива философи. Как може хора, които токлова възвишено се прехласват по разни “гурме” предмети да отделят токлова време на клавиатурите си за безмислени спорове? Като онова цигане, което го питали: “Ти ял ли си сладолед? – Не, не съм ял, ама бате е гледал един как яде!”
    Кризата ще ви изяде главите. Токлова ли останахте без работа? А, от друга страна 2-3 хил. лева ги нямате за нищо? ‘Бах тия архитекти!

  24. BoatHouse (21 март)

    Съобществото на хейтърите блъска невербални чикии. IKEA не е топ дизайн. Обратното. Ама чак до “селски консумеризъм?!?”. Ти си на ръба на суицидността тъй кат те слушам. Пак не разбрах, защо да не си купувам менте? Ако само ще се притеснявам, че ще се строши – няма да се притеснявам, а и какво толко има по него, че да се троши – някакъв стол. За авторското право няма да коментирам. Тез пичове отдавна са си зели парите за стола, а и Василиса ще си купи – ей на още няколко месеца ще кретат с нейните пари. За завещанието на вещта го коментирах предишния пост, но освен сичко друго издава един тип “консумеризъм” – натраплива нужда от вмешателство, от господство и налагане на статукво , кодова система на Вечния живот – ето аз го купувам ама и отрочетата ще седят и пръцкат на него – баш на този стол и ще са ми благодарни и ще ме “споменуват”.Столът бил “икона”, ама аз няма да си го купя и да му се кланям като на златен телец.

  25. Късчей (21 март)

    Обяснете ми като на прост човек, аджеба, какви са разликите между този стол и оригиналът? Започвам да се съмнявам как ви гледат сеира отстрани, защото досега никои от собствениците нито потвърди, нито отрече, че този стол не е оригинален. Айде, обяснете ми първо това, защото обяснението може да обезмисли 2/3 от писанията горе :)

  26. архитект (21 март)

    Започвам изключително да се срамувам, че съм част от тази колегия. Подобна еснафщина и позьорщина винаги са ме отвращавали.Изумявам се и как лековато боравят някой от вас с парите, сякаш 2000 лв са малка сума, която просто вадиш от джоба и забравяш за нея. Огледайте се къде живеем! Има хора, които с тези пари гледат децата си няколко месеца. Как не ви е срам?! И от къде на къде ще търсите сметка от авторите защо са си купили реплика, а не оригинал? Че и парите не били достатъчен аргумент! Всичко е въпрос на приоритети.

  27. bahtistola ood (andre) (21 март)

    Това не е истина:)))) Темата с тоя стол е безкрайна. Факт е, че не бива да се ограбва интелектуалния труд, обаче авторското право, цената, маркетинга и качеството са различни понятия и не бива да се смесват. Купувайки си мебели от витра, вкарваш пари за бензин на една дузина бентлита по веригата от изпълнителни директори и 2 цента за китайския мъченик, който реално произвежда продукта. В момента всички евро фирми яко аутсорсват производството на изток… Освен това от менте до менте има яка разлика. Много често стоката е на ишлеме и производителя продава без разрешение или след като му изтече договора с минимална разлика, за да не го съдят…
    Колкото до моралния въпрос – нормално ли е некви гейчета да обират лаврите и да не си знаят парите, само щото отбор маркетинг специалисти и село невинни труженици, създават надценен продукт, задоволяващ еснафските амбиции на новозабогатял пишльо?
    А че цената няма нищо общо с качеството е отделен въпрос.
    Колкото до стейтмънта за това, че един автор на интелектуална собственост трябва да е защитник и борец срещу пиратитрането – и тука има антитеза. Не може един холивудски лигльо да е милионер за 15 дубъла на реплика, а талантите по театрите (не само в бг) едва да връзват двата края – май има нещо сбъркано, а?

  28. pro01 (22 март)

    Ей, то взе, че стана събор на младите социалисти – равенство, братство, всичко за всички, алабала. Моите 5 стинки по темата нямаха нищо общо с репликата, ама карай. Аз лично проблем с репликите нямам, но не ги купувам по една много прозаична причина – защото показват, че искам да бъда някъде, където още не ми стигат силите да съм.

  29. pro01 (22 март)

    … но ми ебава майката лекотата, с която средностатистическият българин сере върху всеки с по-големи от неговите възможности…

  30. BoatHouse (22 март)

    Да, pro01, за теб вече разбрахме. Не става въпрос за теб тука. Нито за Василиса, дето иска да приключва теми. От фашизираните ти, пазарски съждения, остава послевкусът на … как го каза? … -!“алабала_ aла_Бала_ Бала_aла”. Направи си blog да плюем по комунистите и не се заблуждавай, че някой тук е средностатистически, заради Майка си нИдеЙ. Когато моята “майка се ебава” си мечтая да съм средностатистически, после се сещам, че е клише и си викам “дай да видя тез хора до къде го докараха с апартамента”.

  31. pro01 (22 март)

    Блогът ми е на едно цъкване разстояние. Новия пост гаранция ще ти хареса. Другите ти емоционални тъпни не ги разбирам, но ако се върнеш назад и намериш моя претенция към “хората с апартамента”, ще те черпя бутилка уиски. С което и аз затварям моето участие тук.

  32. BoatHouse (23 март)

    Знам, че не разбираш. Задръж си уискито. И со здраве!

  33. Bembe (23 март)

    Ахахахаха! Как му го каза pro01 на BoatHouse… Направо му го затакна….

  34. R (23 март)

    Препълнихте поста с безмислени коментари и аграрни спорове…
    А аз така и не получих отговор на въпроса си.
    WhATA ?

  35. WhATA (23 март)

    @R
    Батериите са на Paffoni, серията Fonte, мод. Brillo. Санитарията от Catаlano е от серията Polis. Тоалетната я има в сайта — модел Polis 53. Мивката наистина я няма, моделът в каталога е Polis 80. Доколкото знаем, това е серия разработена за хотели, което обяснява добрите цени и може би липсата на мивката в сайта.

    @всички за/против ментетата
    Благодарим за интересната дискусия. Горди сме, че най-обсъжданият стол в републиката е нашият.

  36. Василиса (26 март)

    Whata? Горди сте, че най-обсъжданият стол в републиката е вашият? Вие сериозно ли? Очаквах малко повече уважение като ваш редовен читател. Явно не искате да вземете участие в дискусия, която е по много важна тема. Или няма какво да кажете или не ви пука… Както и да е, аз спирам от днес да влизам в този блог. Сбогом!

  37. архитект (26 март)

    Василиса, каква дискусия искаш? Whata да ти се извинят, че са си купили реплика? Не можеш ли да приемеш, че има хора, които имат по-различно мислене от твоето? Да, хубаво е човек да може да си позволи да си купи оригинал. Ако не може, защо трябва да се лишава от кефа да си купи нещо, което максимално се доближава до оригинала? Нека си го кажем направо. Хората купуват подобни мебели, заради дизайна. Не толкова, заради вложените материали. Да не би Eiffel Chair на Eames ( оригинал), изработен от пластмаса, да изглежда по-малко пластмасов от ментака? С тази разлика, че единият струва 600лв, а другият 100. Както ти писах и преди- въпрос на приоритети. Защо трябва човек да се отрупва със скъпи предмети, ако не са му по джоба или пък,ако не чувства вътрешна необходимост от това? По-щастлив ли ще се почувства? Една хубаво пътуване, което те е зарежда с впечатления и те вдъхновява, не е ли по-ценно от един стол? Примерно….

  38. Късчей (26 март)

    Василиса, богатите също плачат ::::::::(

  39. stf (28 март)

    Сигурно и в блог за мебели няма по- осъждана мебел от колкото в този блог за архитектура… :)

    @Василисa
    “…аз спирам от днес да влизам в този блог. Сбогом!”

    Да бе, да… а един мармот загъва шоколад… :)))))

  40. В (30 март)

    Следих дискусията и съм много разочарована от отговора на ВАТА. Много надменен и без уважение към опонента. Не намериха време да се защитят, но поне да бяха намерили сила да признаят че са сгрешили….или поне да се посмирят малко. Едно е Късчей да си замъкне менте у тях и да обяснява, че няма пари, друго е блог, който заема позиции, претендира за различно мислене и не на последно място – критикува други хора и “раздава” даже годишни награди, да прави това и да го публикува. Но дори това не е голям грях в сравнение с този детински отговор.
    Аз няма да спра като Василиса да проверявам за какво пишете, защото смятам че една простотия не може да е равна на всички други страхотни теми които съм прочела тук, а и ВАТА са четирима човека и едва ли всички са се напъхали в този апартамент, но със сигурност ще ме кефите малко по-малко.

  41. Peter (30 март)

    Здравейте,
    чета коментарите по отношение на ментетата и се смея на глас. При условие че всичко идва от Китай и ще идва с още по-голяма сила от там, елитарните марки с “бутикови” работилници може би ще могат да просъществуват още няколко години, но после всички сте обречени на Икеа, така че напред към конфекцията. Хора излезте от списнията :) и се пригответе за пластмасовите столове.

  42. В (31 март)

    Абе то и 2012 наближава така че какво да си говорим. Какво сте ми се разписали блогове глупости. Я сядайте и почвайте да се смеете с глас!…
    Петер не се ли досеща, че китайците няма винаги да искат да са роби на останалия свят или по-точно на средната и под класа, които нямат горкинките пари за оригинали. Особено пък това поколение което идва – от самите деца на които им викат малките императори. Там започна да се вдига стандарта вече и няма кой да спре колелото. А като изчезнат “бутиковите” марки следващия Иймс ще се замисли дали да стане дизайнер на мебели като няма пари в това и ще се насочи към друга сфера и пак ще си вземе парите за труда и парвенютата пак ще имат финансов проблем. Така че не бързайте толкова да се смеете с глас.

  43. Li-Che (12 септември)

    Късно, но на място. Peter, да знаеш, че източните пазари втч Китай са най-приоритетните в момента за премиум брандовете мебели и осветление. Не следвай само вътрешната си интуиция, че “така е май…” Няма компания, еталон за дизайн и качество напр.Poltrona Frau, Cattelan Italia (макар и не производител), Vitra, B&B, Molteni или други, които да аутсорсват на изток.
    Относно за и против ментетата – действително е въпрос на приоритети. Но има един неоспорим факт – луксозните продукти като едно кресло или автентичен килим, които НЕ са от първа необходимост са много по-голям символ на статус, отколкото един скъп автомобил, особено ако собственикът му все още е горд собственик и ползвател на оръфания балатум на баба си от преди 50 години.
    Другият факт е, че цената на продукта НЕ се отъждествява на себестойността на вложените материали и производствени разходи. Това до голяма степен важи за компании тип IKEA, които са насочени към масовия потребител със скромни възможности, който иска да има интериор, адекватен на средата му и времето, в което живее.
    Естествено – когато има хармонична мисъл, един интериор се получава без задължителното условие да е нафраскан с табели. Още повече неведнъж съм виждат отвратителни интериори на хора похарчили торби с пари за мебели, лампи, килими, облицовки и други аксесоари. Резултат – 0.
    Любител съм на качествените мебели и осветление, но те трябва да са съобразени с цялостна визия и концепция и определено не смятам, че БГ гения на ПДЧ мисълта може да направи “дизайн по италиански”..оттук нататък следват размисли и страсти за 500г.турско робство, липса на потребителска култура и объркана ценностна система, както и изкривено разбиране за стандарти. Философията на топ брандовете в света е да не са за всеки, но нека да не страдаме от факта, че не може всеки да ги притежава.
    Хората с апартамента и блога – успех и напред.

Коментирай

  1. То е за защита от спам и ако го виждаш, нещо не е наред с браузъра ти

Категории